Nelze jednoznačně říct, zda je výhodnější přestavba vozu na LPG nebo CNG. Z ekologického hlediska je však stlačený zemní plyn šetrnější než propan-butan. Přestavba na LPG i CNG nemá vůbec žádný vliv na poškození motoru vozidla.

LPG (případně zemní plyn označovaný jako CNG) se s úspěchem začal používat jako alternativní pohon pro automobily se zážehovými motory. Jeho velkou výhodou je poloviční cena u čerpacích stanic oproti benzínu (LPG nebývá zatížen vysokou spotřební daní) a životnímu prostředí.

Co naopak není pravdou, je často tradovaná představa o větší šetrnosti LPG k motoru automobilu. Vzhledem k tomu, že LPG neobsahuje žádné olovo, které u dřívějších olovnatých benzínů plnilo promazávací funkci, motory s pohonem na LPG jsou náchylné k „zaklepání ventilů“ či jinému poškození ventilů a ventilových sedel (tzv. Valve Seat Recession).
Z tohoto důvodu začala být koncem sedmdesátých let 20. století laboratorně vyvíjena některá speciální LPG aditiva, která palivu dodávají mazivost prostřednictvím jiných, ekologických prvků. Tento problém již ale není u drtivé většiny přestavěných automobilů aktuální, neboť benzín se olovem neaditivuje již dlouhou řadu let.

Detailní informace týkající se přestaveb vozidel naleznete na naší stránce v sekci Služby, nebo pro přechod na tuto stránku klikněte zde. Další Základní informace o LPG a o jízdě na zkapalněný ropný plyn naleznete zde.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti