Co naopak není pravdou, je často tradovaná představa o větší šetrnosti LPG k motoru automobilu. Vzhledem k tomu, že LPG neobsahuje žádné olovo, které u dřívějších olovnatých benzínů plnilo promazávací funkci, motory s pohonem na LPG jsou náchylné k „zaklepání ventilů“ či jinému poškození ventilů a ventilových sedel (tzv. Valve Seat Recession).
Z tohoto důvodu začala být koncem sedmdesátých let 20. století laboratorně vyvíjena některá speciální LPG aditiva, která palivu dodávají mazivost prostřednictvím jiných, ekologických prvků. Tento problém již ale není u drtivé většiny přestavěných automobilů aktuální, neboť benzín se olovem neaditivuje již dlouhou řadu let.
Detailní informace týkající se přestaveb vozidel naleznete na naší stránce v sekci Služby, nebo pro přechod na tuto stránku klikněte zde. Další Základní informace o LPG a o jízdě na zkapalněný ropný plyn naleznete zde.